‹ Tillbaka

22-24/5: Uppföljning av Starta företag-dagen

Tillsammans med kommuner och aktörer har vi satt samman en kommunturné som genomförs 22 – 24/5. Dagen är tänkt som en uppföljning av Starta företag-dagen 10 maj och är tänkt att ge dem som vill möjligheten att ställa frågor, pitcha idéer och/eller inspireras och nätverka med andra företagare och idébärare. Aktörer från stödsystemet deltar och ger insyn i vad de kan göra för att hjälpa till i uppstarten av företag eller när man nyss startat.

Den 10 maj arrangerar sex myndigheter – Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Försäkringskassan, Skatteverket, Tillväxtverket och Tullverket – den årliga Starta företag-dagen. Vid Starta företag-dagen ger föreläsare från myndigheterna grundläggande information om vad man behöver veta och göra på vägen till eget företag. Deltagarna får även träffa lokala rådgivare och lyssna till företagare som berättar om sina erfarenheter av att starta och driva företag.

Målgruppen för turnén är de som går i nystartstankar, som kanske har en affärsidé eller nyligen startat eget och behöver mer information. Eller så är man helt enkelt intresserad av vad som erbjuds för den som ska starta företag.

Under de tre dagarna 22 – 24 /5 kommer vi att besöka följande orter:
22/5 Forshaga – frukost (07.30 – 10.00)
22/5 Hagfors – lunch (12.00 – 14.30)

23/5 Arvika – frukost (07.30 – 10.00)
23/5 Säffle – lunch (12.00 – 14.30)

24/5 Filipstad – frukost (07.30 – 10.00)
24/5 Kristinehamn – lunch (12.00 – 14.30)

PROGRAM
Kl 07.30 – 08.00 Deltagarna tar frukost och sätter sig och äter.

Kl 08.00 – 09.00 Business Talk med Ina Forsberg som moderator.
Aktörer och goda förebilder sitter i soffan och intervjuas av Ina med lite mellanprat och reflektioner av Ina. De goda förebilderna ger en bild av hur det var att starta eget, tips och råd, utmaningar man står inför, vad som driver dem, val av företagsform, etc.

Kl 09.00 – 10.00 Mingel med aktörer där deltagarna får ställa frågor o s v.
Lunchen ser ut likadan förutom att den börjar klockan 12.00 i en annan kommun.